Kreativ catering har utvidet sine lokaler i Skullerud Park. Et nytt storhusholdningskjøkken, men egne soner for produksjon, opplegging, pakking, kjøling, frys, signatur kjøkkenet og samlebånd. Her er alt planlagt til minste lille detalj, og et knippe kokker er på jobb denne torsdagen for å forberede til helgen.
Egen inngang og et nytt kundemottak er det første vi møter i de nye lokalene til Kreativ Catering. Rett utenfor døren har de en egen blomster- og urtehage, som gjør de selvforsynt hele sommeren. Frukttrær som etter hvert vil blomstre og som vil gi eple, pærer og plommer.
Lokalene er nøye planlagt til minste detalj med fokus på funksjonalitet, renhold og arbeidsflyt.
-Kortreist og bærekraftig er denne urtehagen, sier Martin Warnken. Han er daglig leder i Kreativ Catering, og forteller entusiastisk om deres nye lokaler.
Martin forteller at signaturkokkene har et eget kjøkken hvor de planlegger og forbereder menyen de skal servere hjemme hos kunder. Her kan du velge det du ønsker, alt fra en 3-retter til 6-retter skreddersydd meny. Kokkene kommer hjem til deg og tilbereder et nydelig måltid.
I dag har Kreativ Catering 37 kokker på laget og totalt teller de 45 på kjøkkenet og kontoret.
Selv om Kreativ Catering har hatt stor suksess de siste årene med sine produkter og tjenester som matkasser, catering og fingermat, er de fortsatt inspirerte etter å skape mer og har nye mål.
-Ambisjonen er et eget konditori, rett ved siden av her sier Martin.
-Vår nye meny «Vår beste deal» er en 6-retters meny hvor vi har satt sammen seks retter med mye grønnsaker og gode råvarer til en konkurransedyktig pris, forteller Martin.
-Lyst på lunsj er vårt nye konsept som kommer denne høsten. Her skal vi tilby en digital kantine hvor vi tilbyr bedrifter en god lunsj, levert daglig, med personlige tilpasninger, sier Martin. Videre forteller han at denne tjenesten blir fleksibel, menyene blir godt variert og prisene konkurransedyktig.
Med stadig større fokus på miljø og bærekraft gjør også Kreativ Catering tilpasninger slik at de kan levere mat med lavere CO2 avtrykk. De nye lokalene har flere miljøvennlige løsninger og med fokus på matsvinn og lokalproduserte råvarer, bidrar dette til at maten de produserer er mer bærekraftig.
Martin forteller at drivkraften i teamet fortsatt er stor.
-Drivkraften til å vokse, lage større kjøkken, ansette flere kokker, skape nye konsepter, nye tjenester, vi ønsker hele tiden å forbedre oss, forteller han. -Vi har jo testa ut forskjellige ting og mange ting har gått bra. Tommy, gründeren vår har mange gode ideer, legger han til med et smil.
-Det blir lettere å holde god kvalitet til en konkurransedyktig pris jo større vi blir, avslutter Martin.